Tuesday, December 21, 2021

Yahoo mach dating

Yahoo mach dating



Den aktie jag gillar i utrymmet för förnybar energi är inte en förnybar energiaktie, men låt det inte lura dig. Nyhetsbrev Prenumerera. Så funktionen lanseras faktiskt om en vecka. Du kan helt enkelt ge folk information, yahoo mach dating. BP Midstreams förälder kom och ringde och en affär har äntligen träffats. Berätta mer om den globala bilden.





Gratis dejting



Dejtingappar kommer nu att erbjuda covid-vaccinationsmärken. Match and Match Affinity VD Hesam Hosseini yahoo mach dating Yahoo Finance Live för att diskutera. AKIKO FUJITA: Välkommen tillbaka till Yahoo Finance Live. Tja, kan vaccin förbättra din chans till kärlek?


Nätdejtingföretaget Match gör det förslaget för att få fler och fler av sina användare vaccinerade mot COVID. Låt oss ta in VD:n för Match and Match Affinity, Hesam Hosseini. Vi har också Yahoo Finances Melody Hahm med i konversationen.


Hesam, yahoo mach dating, det är fantastiskt att prata med dig. Gå igenom hur detta partnerskap kom till och vad exakt det betyder för dem yahoo mach dating på alla dina dejtingtjänster.


HESAM HOSSEINI: Tack så mycket för att du har mig. Så på Match lanserar vi ett vaccinerat märke i samarbete med Vita huset som tillåter våra medlemmar att avslöja sin vaccinationsstatus. Och i utbyte får de en gratis förmån på vår plattform. Det började egentligen med vår tro på att vi har en plattform som faktiskt kan påverka här. Och specifikt, för många av oss kan det faktiskt vara mycket effektivare att se våra kamrater vaccineras än att se en kändis, till exempel, rekommendera vacciner.


Så låt oss uttrycka det så här. Är det mer effektivt att se The Rock inlägg på Instagram att han blev vaccinerad - och all heder till honom för att han gjorde det - eller den där söta killen eller tjejen som du pratar med på Match som säger att de är vaccinerade?


Vi tror att dina kamrater kan vara mycket mer effektiva. MELODY HAHM: Yahoo mach dating ett intressant förslag, Hesam. Och när du tänker på det här vaccinerade märket som folk väljer att in- eller bortse från att visa på sin profil, kan du i detta ögonblick avslöja vilken procentandel av folk som faktiskt har valt att göra det?


Och även, om du har haft någon motreaktion och om du har haft några negativa kommentarer som säger att vi inte uppskattar den här nya funktionen? Så funktionen lanseras faktiskt yahoo mach dating vecka, yahoo mach dating. Så vi tillkännagav funktionen förra veckan, och den lanseras om en vecka. Och se, för oss handlar det verkligen om yahoo mach dating val.


Och de kan välja var de vill avslöja det eller inte. Återigen, det här är inte en auktoritetsperson, en kändis, en läkare som kommer in och säger att du måste vaccinera dig, yahoo mach dating. Det handlar egentligen om att våra medlemmar väljer att avslöja det. Och vi tror att om tillräckligt många gör det kan det ha en positiv inverkan på deras kamrater och andra singlar på plattformen. MELODY HAHM: Naturligtvis ser vi en ojämn vaccinutbyggnad globalt.


Du typ av referens-- och självklart, yahoo mach dating, tittar på Q1:s resultat från Match Group i stort - mycket av denna återhämtning kommer från Nordamerika, nämligen USA i synnerhet. Berätta mer om den globala bilden. Naturligtvis kan det vara lättare - vi har ett överutbud i vissa områden i USA - att bli vaccinerad.


Men så är det inte i resten av världen, eller hur? HESAM HOSSEINI: Det stämmer. Så vi har ett globalt fotavtryck. Och vi ser olika trender i olika länder. Initiativet som vi tillkännagav med Vita huset är uppenbarligen ett USA-fokuserat initiativ. Och det är de märken som jag fokuserar på. Och vi tror att om medlemmarna kan avslöja sin vaccinationsstatus kan det räcka långt.


ZACK GUZMAN: Hesam, det låter som att du lägger mycket vikt på inflytandet från några av användarna på din plattform, om du ska jämföra de söta killarna och tjejerna med The Rock. jag uppskattar det. Jag njuter av självförtroendet här. Men när det kommer till annan entusiasm du ser, andra mått på typ av användares uppdämda efterfrågan på att komma ut på dejter, pratade vi med VD:n för gångjärn och diskuterade också saker som han ser på plattformen för att den punkten.


Vad har du sett för att stödja tanken att människor verkligen vill komma ut och börja använda plattformar som dessa, inte bara för att träffas utan faktiskt komma ut på dejter? HESAM HOSSEINI: Så du vet, det har varit ett väldigt intressant år det senaste året att vara singel. Och var yahoo mach dating ser två parallella trender. Så för vissa var pandemin verkligen ett ögonblick av eftertanke.


Och när de kommer ut igen och börjar dejta, letar de verkligen efter något meningsfullt. För andra var det ett år med, yahoo mach dating, en brist på intimitet, och de letar efter något roligare och bara mer avslappnad dejting i sommar.


Och när vi såg dessa trender var vår reaktion på Match, om du letar efter något avslappnat, det är helt coolt, yahoo mach dating.


Kom bara inte till Match. Match är byggt för meningsfulla relationer. Och för dem som letar efter det, vi finns här. Men om du vill komma ut och dejta avslappnat i sommar så är det helt coolt med oss. Kom bara till oss om tre månader när du är redo.


AKIKO FUJITA: Jag menar, hur förändras dock användningsfallet? Vi pratade om detta på vårt morgonmöte idag om huruvida folk faktiskt fortfarande kommer att gå online för att försöka hitta matchen och sedan träffas personligen, nu när de kan.


När du tittar på alla dina varumärken, vilka yahoo mach dating ser du att få den största bulan? HESAM HOSSEINI: Så vi har sett bra resultat i hela portföljen. Ni refererade till våra resultat för första kvartalet. Och Match specifikt, vi såg en tvåsiffrig uppgång i användarens engagemang när pandemin först började.


Och under de senaste månaderna när landet har öppnat upp, har vi sett ytterligare en tvåsiffrig bula i statistik som meddelanden på vår plattform. Och igen, när vi tittar på sommaren, yahoo mach dating, vi tror att vi får se yahoo mach dating medvind med användare som tar sig ut.


En av de intressanta trenderna som vi faktiskt har märkt är med vår videodejtingfunktion. Så vi var en av de första apparna som lanserade videodejting som ett säkert sätt att dejta under pandemin.


Och användningen av den funktionen har faktiskt varit lika hög idag som den gjorde under pandemin. Så jag tror att det bara är en yahoo mach dating exempel på ett tekniskt skifte som började med pandemin men som är här för att stanna. MELODY HAHM: Berätta mer om ekosystemet i stort och hur du planerar att vidga din vision, kanske till och med post-pandemin. Jag har pratat med Whitney Wolfe-Herd, VD för Bumble, ganska många gånger och pratat om det mångsidiga tillvägagångssättet, eller hur?


Att hitta din bästa vän, yahoo mach dating, hitta affärspartners att nätverka med, förutom ditt romantiska kärleksintresse. Tänker du med Match fler av den typen av investeringar framöver, speciellt nu när vi kommer ut ur pandemin?


HESAM HOSSEINI: På Match är vår roll verkligen att hjälpa dig att hitta den, hitta en meningsfull anslutning. Och vi fördubblar faktiskt det. I sommar är det blandat. Vissa letar efter casual. Vissa letar efter ett mer seriöst förhållande.


Men vi förutspår faktiskt att till hösten kommer vi att se den största cuffingsäsongen någonsin, yahoo mach dating. Och Matchs roll kommer att bli ännu viktigare under hösten. Och bara under det senaste året-- har jag varit en Match över ett decennium.


Och enligt min erfarenhet har jag inte sett vår verksamhet tillhandahålla en så viktig tjänst som den har gjort under det senaste året. Människor var isolerade och saknade mänsklig anslutning, och vi tillhandahöll en plattform som kunde hålla dem anslutna och ge meningsfulla relationer, även under pandemin. Så vi fördubblar det, och det är allt vi fokuserar på. ZACK GUZMAN: Ja, Hesam, det har varit ett tufft år för singlar där ute. Inte nödvändigtvis av erfarenhet, men låt oss bara säga att det har varit tufft.


När vi pratar om intäkterna här menar jag att vi hela tiden hör att fler och fler människor vill spendera. Jag menar, har du sett ett uppsving när det gäller människor som gör det på Match? Och vilken typ av, yahoo mach dating, Jag antar att flexibilitet, när det gäller prissättning, har du nu, om det ska bli den mest kraftfulla cuffing-säsongen genom tiderna? HESAM HOSSEINI: Ja, yahoo mach dating, yahoo mach dating har vi haft ett historiskt år på Match, yahoo mach dating.


Våra affärstrender har legat på de starkaste nivåerna de senaste fem åren. Prissättning är inte ett område som vi fokuserar på, yahoo mach dating. Vi tror att för oss handlar det verkligen om att vara pigga, att ligga före trenderna och för våra medlemmar att tillhandahålla den mest värdefulla servicen. Så till exempel pratade vi om det vaccinerade märket. På toppen av pandemin när folk var tveksamma och fortfarande ville komma ut yahoo mach dating men vi är inte säker på hur vi ska vara säkra, vi lanserade en funktion som gjorde det möjligt för dem yahoo mach dating deras dejtingpreferenser.


Så har du fortfarande en mask på dig? Tar du avstånd? Är en kram hej Yahoo mach dating Att få bort det där obekväma covid-snacket. Och när vi ser fram emot de kommande månaderna, är många singlar tveksamma till att komma tillbaka till en-mot-en första dejter.


Det kan vara en högtrycksmiljö om du inte har dejtat det senaste året. Så vi förnyar faktiskt våra evenemang, där du kan ha en mer social miljö, det är lite mer lättsamt och komma tillbaka ut utan pressen nödvändigtvis yahoo mach dating Första dejten.





kreativa rubriker för dejtingsajter



Match and Match Affinity CEO Hesam Hosseini går med i Yahoo Finance Live för att diskutera. AKIKO FUJITA: Välkommen tillbaka till Yahoo Finance Live. Tja, kan vaccin förbättra din chans till kärlek? Nätdejtingföretaget Match gör det förslaget för att få fler och fler av sina användare vaccinerade mot COVID. Låt oss ta in VD:n för Match and Match Affinity, Hesam Hosseini.


Vi har också Yahoo Finances Melody Hahm med i konversationen. Hesam, det är bra att prata med dig. Gå igenom hur detta partnerskap uppstod och vad det exakt betyder för dessa användare på alla dina dejtingtjänster. HESAM HOSSEINI: Tack så mycket för att du har mig. Så på Match lanserar vi ett vaccinerat märke i samarbete med Vita huset som tillåter våra medlemmar att avslöja sin vaccinationsstatus. Och i utbyte får de en gratis förmån på vår plattform.


Det började egentligen med vår tro på att vi har en plattform som faktiskt kan påverka här. Och specifikt, för många av oss kan det faktiskt vara mycket effektivare att se våra kamrater vaccineras än att se en kändis, till exempel, rekommendera vacciner. Så låt oss uttrycka det så här.


Är det mer effektivt att se The Rock inlägg på Instagram att han blev vaccinerad - och all heder till honom för att han gjorde det - eller den där söta killen eller tjejen som du pratar med på Match som säger att de är vaccinerade? Vi tror att dina kamrater kan vara mycket mer effektiva.


MELODY HAHM: Det är ett intressant förslag, Hesam. Och när du tänker på det här vaccinerade märket som folk väljer att in- eller bortse från att visa på sin profil, kan du i detta ögonblick avslöja vilken procentandel av folk som faktiskt har valt att göra det? Och även, om du har haft någon motreaktion och om du har haft några negativa kommentarer som säger att vi inte uppskattar den här nya funktionen? Så funktionen lanseras faktiskt om en vecka.


Så vi tillkännagav funktionen förra veckan, och den lanseras om en vecka. Och se, för oss handlar det verkligen om användarens val. Och de kan välja var de vill avslöja det eller inte. Återigen, det här är inte en auktoritetsperson, en kändis, en läkare som kommer in och säger att du måste vaccinera dig. Det handlar egentligen om att våra medlemmar väljer att avslöja det.


Och vi tror att om tillräckligt många gör det kan det ha en positiv inverkan på deras kamrater och andra singlar på plattformen. MELODY HAHM: Naturligtvis ser vi en ojämn vaccinutbyggnad globalt. Du är en slags referens-- och naturligtvis, när man tittar på Q1:s resultat från Match Group i stort--mycket av denna återhämtning kommer från Nordamerika, nämligen USA i synnerhet.


Berätta mer om den globala bilden. Naturligtvis kan det vara lättare - vi har ett överutbud i vissa områden i USA - att bli vaccinerad.


Men så är det inte i resten av världen, eller hur? HESAM HOSSEINI: Det stämmer. Så vi har ett globalt fotavtryck. Och vi ser olika trender i olika länder. Initiativet som vi tillkännagav med Vita huset är uppenbarligen ett USA-fokuserat initiativ. Och det är de märken som jag fokuserar på. Och vi tror att om medlemmarna kan avslöja sin vaccinationsstatus kan det räcka långt.


ZACK GUZMAN: Hesam, det låter som att du lägger mycket vikt på inflytandet från några av användarna på din plattform, om du ska jämföra de söta killarna och tjejerna med The Rock. jag uppskattar det. Jag njuter av självförtroendet här. Men när det kommer till annan entusiasm du ser, andra mått på typ av användares uppdämda efterfrågan på att komma ut på dejter, pratade vi med VD:n för gångjärn och diskuterade också saker som han ser på plattformen för att den punkten. Vad har du sett för att stödja tanken att människor verkligen vill komma ut och börja använda plattformar som dessa, inte bara för att träffas utan faktiskt komma ut på dejter?


HESAM HOSSEINI: Så du vet, det har varit ett väldigt intressant år det senaste året att vara singel. Och vi ser faktiskt två parallella trender. Så för vissa var pandemin verkligen ett ögonblick av eftertanke. Och när de kommer ut igen och börjar dejta, letar de verkligen efter något meningsfullt. För andra var det ett år med, ärligt talat, en brist på intimitet, och de letar efter något roligare och bara mer avslappnad dejting i sommar.


Och när vi såg dessa trender var vår reaktion på Match, om du letar efter något avslappnat, det är helt coolt. Kom bara inte till Match. Match är byggt för meningsfulla relationer. Och för dem som letar efter det, vi finns här. Men om du vill komma ut och dejta avslappnat i sommar så är det helt coolt med oss. Kom bara till oss om tre månader när du är redo. AKIKO FUJITA: Jag menar, hur förändras dock användningsfallet? Vi pratade om detta på vårt morgonmöte idag om huruvida folk faktiskt fortfarande kommer att gå online för att försöka hitta matchen och sedan träffas personligen, nu när de kan.


När du tittar på alla dina varumärken, vilken plattform ser du få den största stöten? HESAM HOSSEINI: Så vi har sett bra resultat i hela portföljen. Ni refererade till våra resultat för första kvartalet. Och Match specifikt, vi såg en tvåsiffrig uppgång i användarens engagemang när pandemin först började. Och under de senaste månaderna när landet har öppnat upp, har vi sett ytterligare en tvåsiffrig bula i statistik som meddelanden på vår plattform.


Och återigen, när vi tittar på sommaren, tror vi att vi kommer att se ytterligare medvind med användare som kommer ut där. En av de intressanta trenderna som vi faktiskt har märkt är med vår videodejtingfunktion. Så vi var en av de första apparna som lanserade videodejting som ett säkert sätt att dejta under pandemin. Och användningen av den funktionen har faktiskt varit lika hög idag som den gjorde under pandemin. Så jag tror att det bara är ett bra exempel på ett tekniskt skifte som började med pandemin men som är här för att stanna.


MELODY HAHM: Berätta mer om ekosystemet i stort och hur du planerar att vidga din vision, kanske till och med post-pandemin. Jag har pratat med Whitney Wolfe-Herd, VD för Bumble, ganska många gånger och pratat om det mångsidiga tillvägagångssättet, eller hur?


Att hitta din bästa vän, hitta affärspartners att nätverka med, förutom ditt romantiska kärleksintresse. Tänker du med Match fler av den typen av investeringar framöver, speciellt nu när vi kommer ut ur pandemin? HESAM HOSSEINI: På Match är vår roll verkligen att hjälpa dig att hitta den, hitta en meningsfull anslutning. Och vi fördubblar faktiskt det. I sommar är det blandat. Vissa letar efter casual.


Vissa letar efter ett mer seriöst förhållande. Men vi förutspår faktiskt att till hösten kommer vi att se den största cuffingsäsongen någonsin. Och Matchs roll kommer att bli ännu viktigare under hösten. Och bara under det senaste året-- har jag varit en Match över ett decennium. Och enligt min erfarenhet har jag inte sett vår verksamhet tillhandahålla en så viktig tjänst som den har gjort under det senaste året. Människor var isolerade och saknade mänsklig anslutning, och vi tillhandahöll en plattform som kunde hålla dem anslutna och ge meningsfulla relationer, även under pandemin.


Så vi fördubblar det, och det är allt vi fokuserar på. ZACK GUZMAN: Ja, Hesam, det har varit ett tufft år för singlar där ute. Inte nödvändigtvis av erfarenhet, men låt oss bara säga att det har varit tufft. Match Group, Inc. NasdaqGS - NasdaqGS Realtidspris.


Valuta i USD. Lägg till i tittalistan. Besökstrend 2W 10W 9M. Marknaden öppen. Sammanfattning Företag Outlook Diagram Konversationer Statistik Historiska data Profil Ekonomi Analys Alternativ Innehavare Hållbarhet.


Handelspriserna kommer inte från alla marknader. Få handlingskraftig insikt från teknisk analys av finansiella instrument, för att hjälpa till att optimera dina handelsstrategier. Neutralt mönster upptäckt. Se alla diagrammönster. Prestandautsikter på kort sikt. Mid Term. Långsiktigt. Föregående Stäng Volym 2,, Market Cap Beräknad avkastning representerar den prognostiserade årliga avkastningen du kan förvänta dig efter att du köpt aktier i bolaget och hållit dem över standardtidshorisonten på 5 år, baserat på EPS-tillväxttakten som vi har beräknat.


Forskning som ger ett oberoende perspektiv, konsekvent metodik och handlingskraftig insikt. Rimligt värde. Ekonomisk vallgrav. Pressmeddelande. Forskningsrapporter.

No comments:

Post a Comment